Proiecte

Programul de învățare pe tot parcursul vieții "Cross Border Virtual Incubator - CBVI"

nr. 510216-LLP-1-2010-NL-ERASMUSECUE

Pe plan tactic, CBVI își propune să sprijine planificarea afacerii, folosind rețelele media sociale și profesionale ca un factor care contribuie la succesul antreprenorial. CBVI subscrie la nevoia de dezvoltare (a rețelelor) de afaceri și inovare în comun, intrările și ieșirile cunoștințelor profesionale, în scopul de a accelera start-up-urile.

PROIECT FINANTAT DE COMISIA EUROPEANA

Societățile moderne au nevoie de inovație pentru a susține economia, dar necesitatea individuală și financiară de a devein antreprenor a scăzut: o scădere relativă a activității de întreprinzător se observă pentru economiile progressive prin agricultură și de producție către economiile bazate pe inovare.

În consecință, statele trebuie să revitalizeze educația și formarea acestor competențe, și în special să facă apel la individul pentru care necesitatea antreprenoriatului s-a diminuat din cauza economiei bunăstării. În economia de inovare, antreprenoriatul este cheie: programe de educație și formare profesională post-2010 ar trebui consolidate și restructurate, luând în considerare această cerință, acest fenomen privind nu numai furnizorii de masă, cum ar fi universitățile tradiționale, dar și întregul sistem educațional. În special, instituțiile de învățământ la distanță (IDD) au o mobilizare puternică: ei au posibilitatea de a aborda populația adultă, o populație (deja) identificată pentru a avea mai multe șanse de succes cu activități antreprenoriale, spre deosebire de tinerii absolvenți.

Noi modalități flexibile de promovare a antreprenoriatului și a start-up-urilor trebuie să fie inventate și testate. CBVI intenționează să se adreseze lucrătorilor / cursanților (adulți) într-un mod inovator și flexibil, pe baza practicii prealabile de succes, precum și prin infuzie de tehnologii și servicii deschise. Vastul capital de instrumente și servicii deschise și gratuite de pe Internet este în același timp un instrument activ de instruire în procesul de incubare socială antreprenorială, precum și un instrument business în start-upul real al unei afaceri.

În cele din urmă, o forță puternică în spatele formulării proiectului CBVI a fost declarația de bune practici pentru proiectele Cross Border Virtual Mobility (CSVM) și Cross Border Virtual Entrepreneurship (CBVE), două proiecte care au avut succes în abordarea lor de a îmbunătăți convergența universitate-afacere pentru IDD prin abordări flexibile.

La nivel strategic, CBVI își propune să îmbunătățească în mod sistematic discuțiile și cooperarea între instituțiile de învățământ superior (bazate pe educație și cercetare)și părțile interesate regional, în vederea optimizării oportunităților pentru antreprenoriat și proiectarea ecosistemului antreprenoriatului asociat. Acesta își propune să asigure o mai mare transparență a practicilor pentru a ajuta la stimularea îmbunătățirii și accelerarea transferului de cunoștințe cu privire la aceste practici, luând în considerare faptul că acești parteneri sunt adesea situați în așa numitele regiuni științifice, regiuni inovatoare, regiuni de colaborare sau regiuni de dezvoltare.

La nivel operațional, CBVI intenționează să demonstreze că start-up-urile pot utiliza mai multe instrumente deschise contemporane, tehnologii și servicii, în scopul de a reduce pragul de dificultate financiar al creării de întreprinderi.

CBVI va facilita modele pilot care să ajungă la distanță cu privire la planificarea (rețelelor) de afaceri și formarea de success, orientate spre domeniul noilor antreprenori de către universități, multiplicatori și IMM-uri. Programul profită din plin de tehnologiile Web 2.0 și utilizează serviciile (deschise) la mai multe niveluri, pentru a exploata conectivitatea socială și tehnologică a indivizilor.

CBVI efectuează abordări prin analize SWOT regionale, bazate pe educație și pe cercetare, pentru a stabili oportunități tehnologice flexibile pentru conectarea celor din proiectele start-up și a părțillor interesate. Ea organizează servicii deschise pentru a găzdui ineresați și profesioniști. Acesta realizează material și instrumente pilot de consultanță cu planificarea afacerilor virtuale.

DATE PROIECT

Director

Dr.ing. Diana ANDONE

Perioada

2010-2012

Valoare

25.340 EURO

Membri

Prof.dr.ing. Radu VASIU, Lect.dr.eng. Marian BUCOS, Lect.dr.eng. Mugur MOCOFAN, Dr.eng. Andrei TERNAUCIUC, Tatiana TERNAUCIUC

Parteneri

EADTU – European Association of Distance Teaching Universities – coord.; iENTIRE – Netherlands Institute for Entrepreneurship and Innovations Research; University of Wuppertal, Germany; UNED – National Distance Education University, Madrid, Spain; International Development Management SA, Madrid, Spain; Iberian Equities AV, Madrid, Spain; University of Miskolc, Hungary; Chamber of Commerce and Industry Borsod-Abaúj-Zemplén County, Miskolc, Hungary; Swansea University, Wales, UK; Open University, Heerlen, Netherlands; Timisoara Software Incubator (UBIT); Technical University Graz, Austria; Tallinn University, Estonia; City Conversity AB, Lund, Sweden; International Telematic University (UNINETTUNO), Rome, Italy; Marie Curie-Sklodowska University in Lublin, Poland; Anadolu University, Turkey