Proiecte

Scoala universitara de formare initiala si continua a personalului didactic si a trainerilor din domeniul specializarilor tehnice si ingineresti - DidaTec

POSDRU/86/1.3/S/60891

DidaTec, un cuvant care asociaza procesul didactic cu tehnologie, a inceput ca o initiativa a principalelor universitati tehnice din Romania pentru punerea in aplicare efectiva a instrumentelor educationale moderne si tehnologii de invatare combinata in activitatea de predare-invatare.

Misiunea proiectului este de a crea cadrul necesar pentru adaptarea mediului actual de invatamant superior in domeniul ingineriei si stiintelor tehnice la o lume si un mod de viata care urmeaza revolutia digitala. Viziunea este aceea a unei experiente adevarate, active si implicarea in viata de student universitara gadget-urilor din viata sa de zi cu zi, amestecand stiinta si ingineria si avand profesorul ca si tovaras.

PROIECT FINANTAT DIN FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea proceselor de educatie si formare din invatamantul superior tehnic (stiinte ingineresti), printr-un program complet si unitar (abordare nationala) a invatarii si formarii cadrelor didactice din invatamantul superior pe tot parcursul vietii. Scopul proiectului este dobandirea de competente in domeniul tehnicilor interactive de predare si invatare si ITC, ca un factor cheie pentru o educatie relevanta, in conformitate cu nevoile specifice ale economiei.

In principal, acest lucru va fi realizat prin:

  • punerea in aplicare a unui program-pilot format din 6 cursuri de instrumente educationale moderne si utilizarea ITC, de catre peste 800 de profesori de invatamant superior existenti;
  • punerea in aplicare a unui program de mentorat pentru peste 200 de tineri specialisti / profesionisti care incep o cariera in domeniul educatiei ingineresti;
  • oferirea de asistenta si indrumare tehnica pentru restructurare a peste 900 de cursuri predate in universitati in toata Romania in domeniul educatiei ingineresti.

In contextul obiectivului mai general al proiectului, obiectivele specifice care trebuie indeplinite sunt urmatoarele:

  • consolidarea cooperarii intra- si inter-universitare, precum si cooperarea cu alti actori interesati, pentru dezvoltarea unui sistem eficient de educatie si formare pentru cadrele didactice din invatamantul superior din domeniul stiintelor ingineresti;
  • elaborarea unui standard de calitate pentru programul de invatare pe tot parcursul vietii si formarii cadrelor didactice din invatamantul superior si formatori, a unui plan de dezvoltare personala si a unui plan de cariera – linii directoare pentru cadrele didactice din invatamantul superior;
  • la nivel institutional, dobandirea de competente, precum si dezvoltarea unor proceduri si metodologii in ceea ce priveste organizarea, punerea in aplicare si promovarea programelor de invatare si de formare pe tot parcursul vietii;
  • formarea si asistenta profesorilor pentru utilizarea cu succes a tehnicilor de predare si invatare moderne (bazate pe sprijinul oferit de instrumentele integrate pentru managementul activitatii educationale IT & C);
  • dezvoltarea personal/profesional a cadrelor didactice tinere la nivel de intrare prin punerea in aplicare a unui program de mentorat.
    imbunatatirea resurselor umane implicate in activitati de predare, prin crearea unei platforme de cunoastere si de comunicare pentru a sustine actiuni viitoare si de colaborare.

Proiectul va influenta in mod direct peste 1.000 de beneficiari care desfasoara activitatea in universitatile tehnice din Romania pe parcursul perioadei de implementare, precum si o estimare indirecta a influentei a peste 20.000 de studenti in urmatorii 3 ani.

DATE PROIECT

Director

Radu Vasiu

Perioada

2010-2013

Valoare

2.506.564 RON

Membri

Diana Andone, Muguras Mocofan, Toma Leonida Dragomir, Viorel-Aurel Serban, Florin Alexa, Dan Lascu, Mugur Dragomir, Carmen Grecea, Carmen Holotescu, Ivan Bogdanov, Sabin Ionel, Mirela Toth-Tascau, Nicolae Crainic, Nicolae Muntean, Daniel Grecea, Aurel Gontean, Mihai Onita, Andrei Ternauciuc, Vlad Mihaescu, Silviu Vert, Tatiana Ternauciuc

Parteneri

Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, Universitatea “Transilvania” din Brasov